Blogi


Trendit vs. oma postailu – kumpi kannattaa?

Pari edellistä vuotta somessa on puhuttu valtavasti siitä, että trendit on AVAIN menestykseen. Trendien avulla voi tosiaankin saada hurjan määrän katselukertoja ja uusia seuraajia. On kuitenkin virhe ajatella, että yrityksesi saisi somen avulla paremmin myyntiä vain trendien avulla. Vaikka esimerkiksi kauneus- ja fitnessalalla trendit ja tietyn tyyliset videot voivat olla suuri osa kasvutekijöistä, ei jokaisen…

Lue lisää

Aloimme myymään tapahtumia loppuun, kun opimme markkinoimaan oikealla tavalla Instagramissa

. Alussa asiakkaani Instagram-tilillä oli rutkasti seuraajia, mutta seuraajat eivät olleet kovin kiinnostuneita julkaistusta sisällöstä. Sisältö oli suurimmaksi osaksi Canvalla tehtyjä markkinointi- ja uutissisältöjä, ja kuvia aidoista hetkistä oli käytössä vain vähän. Instagramin Tarinoita hyödynnettiin köyhästi.  Julkaisuihin tuli 4000-seuraajan julkaisuihin vain 20-70kpl. Kaikki julkaisut näyttivät erilaisilta toisistaan, ja brändi-ilmettä oli näkyvissä vain hieman silloin tällöin.…

Lue lisää

Näistä syistä sinut unfollataan somessa

Samaistutko fiilikseen, jossa koet tekeväsi somea parhaasi mukaan, mutta silti seuraajamäärä pysyy samana, tai jopa laskee? Tässä muutama syy, miksi ihmiset yleensä unfollaavat toisen tilin, ja vinkit, että miten voit auttaa asiaa. Syy 1️⃣: Postailet liian usein, tai liian harvoin. Tämä aiheuttaa sen, että seuraaja joko kyllästyy julkaisuihisi, tai huomaa, että et julkaise juuri koskaan,…

Lue lisää

Algorytmi ei ole sua vastaan – tee yhteistyötä sen kanssa!

Tiedätkö, mitä varten algorytmi on somessa? Se on sitä varten, jotta sisällöntuottajat saavat katsojia sisällölleen, ja jotta katselijat löytävät heille itselleen kiinnostavia videoita! Kyllä – se on niin yksinkertaista. Algorytmillä ei ole mitään sinua vastaan: tämä olisi somealustalle epäedullista käytöstä, sillä muuten sen käyttäjät siirtyisivät muille sosiaalisen median alustoille. No – oma sisältö ei toimi,…

Lue lisää

Näistä syistä et saa tuloksia Instagramista

4 syytä, miksi et saa haluamiasi tuloksia Instagramissa: X Et julkaise tarpeeksi usein. KYLLÄ: tällä on merkitystä. Fakta on se, että jos postaat vain vähän, saat tuloksia vain vähän. Varsinkin alussa tällä on valtavasti merkitystä. Sitten, kun sometilisi on alkanut kasvamaan kunnolla, niin tahtia voi vähentää. Fun fact: minä postasin ensimmäisinä kuukausina jopa 5x/ viikossa.…

Lue lisää

Asiakkaan ostopolku sosiaalisessa mediassa

Juttelimme palaverissa erään asiakkaan kanssa ostopolusta sosiaalisessa mediassa.  👣 Asiakkaan ostopolku alkaa sillä, että hän jollain keinolla löytää tilisi somesta, käytetään nyt Instagramia esimerkkinä. Hän löytää sinut suositusten, avainsanojen tai Reels-videoiden kautta.  👣 Kun hän on saapunut tilillesi, hän punnitsee, että onko tilisi seuraamisen ja lisäkatselun arvoinen. Hän seuraa tiliäsi, jos hän saa siitä jotain arvoa itselleen:…

Lue lisää

ÄLÄ LOPETA sun somen kanssa. Kerron miksi:

Jos sä lopettaisit kaiken aina, kun se ei onnistu, niin: X Sä et koskaan oppisi mitään X Sä et koskaan onnistuisi X Et koskaan olisi tyytyväinen Ja sama pätee sun yrityksen somen kanssa. Vaikka saisit kuinka upean idean ja toteuttaisit sen 100%, niin se ei välttämättä saa aikaan haluttuja tuloksia heti. Välillä somesta näkee tuloksia…

Lue lisää

Näin saat somesta asiakkaita ilman maksettua mainontaa

Olen kasvattanut sometilini suurimmaksi osaksi täysin ilman maksettua mainontaa, tai someyhteistöitä. Saan suurimman osan asiakkaistani siten, että he laittavat minulle viestiä täällä Instagramissa. Nyt kerron teille, miten sen teen. X Tililläni on suurimmaksi osaksi vain teemaani liittyvää sisältöä, ja satunnaisesti henkilöbrändiäni vahvistavaa omaa sisältöä. Aina kun julkaisen, olen miettinyt, että onko tämä julkaisu OLEELLINEN ja…

Lue lisää

Asiakasystävällinen somemarkkoinointi tuo lisää asiakkaita

Asiakasystävällinen somemarkkinointi = lisää asiakkaita! Eikö kuulostakin järkevältä, että asiakasystävällinen somesisältö toisi lisää asiakkaita? Kyllä, näin se vain on. Liian monimutkainen ja hankalasti seurattava sisältö karkottaa potentiaaliset asiakkaat. Nyt annan sulle helpot vinkit siihen, miten teet somesisältösi kiinnostavammaksi ja asiakkaita houkuttelevammaksi! X HUOMION SAANTI on kaikista tärkein asia, kun lähdet rakentamaan somepostausta. Huomion saat helposti…

Lue lisää

Miten teet Instagram Reels-videon?

Tässä postauksessa kerron sinulle vaihe vaiheelta, että miten luot Instagramiin Reels-videon. Kerron sinulle alusta lähtien kädestä kiinni pitäen kaiken siitä, miten kuvaat ja muokkaat videota, mitä elementtejä sinulla on käytössäsi.

Lue lisää

Näitä kiinnostuskoukkuja sinun EI kannata käyttää somemarkkinoinnissa!

Oot varmaan nähnyt somessa englanninkielisiä videoita, joissa annetaan vinkkejä, että sinun kannattaisi aloittaa videosi ja julkaisusi tällaisilla lauseilla: ”5 SUURINTA virhettä, joita teet asiassa X” ”IDK kenen tulisi kuulla tämä juuri nyt, mutta…” ”3 suurinta salaisuutta asiasta X…” ”Tätä salaisuutta muut eivät kerro sinulle…” Jos teet sisältöä suomen kielellä ja suomalaisille, niin ÄLÄ käytä näitä…

Lue lisää

Näin organisoit someasi tehokkaasti

Somen pyörittäminen ei ole yrittäjälle helpoin tai nopein homma. Näiden vinkkien avulla voit kuitenkin pyörittää sitä ilman, että hiukset lähtevät päästä.

Lue lisää

Pienyrittäjä hyötyy somemarkkinoinnista

Somemarkkinointi on aikaa vievää puuhaa, ja voi tuntua todella kuormittavalta muun yritystoiminnan ohella. Somemarkkinointi on kuitenkin loistava tapa markkinoida ilman valtavia kustannuksia.

Lue lisää